Mailserver in Outlook wijzigen

In dit artikel leg ik uit hoe je de mailserver van jouw e-mailadres aan kan passen in Microsoft Outlook. In dit voorbeeld maak ik gebruik van Microsoft Outlook 365. De stappen voor andere Outlook versies zijn bijna hetzelfde. Mocht het niet helemaal lukken, maar dan even een supportticket aan. 

Allereerst sluit u Microsoft Outlook af. Vervolgens opent u het configuratiescherm. Klik links onderin in de startbalk op het vergrootglas en type “configuratiescherm” en druk op enter. Het configuratiescherm opent nu. Zoek naar Mail (Microsoft Outlook) . Ziet u het niet staan? Kijk even of de weergave op “Grote pictogrammen” staat.

Dubbelklik op het Mail icoon. Het volgende dialoogvenster opent. Hierin zit u een overzicht van welke e-mailadressen u op dit moment heeft ingesteld in Microsoft Outlook.

Klik vervolgens op E-mailaccounts (bovenste knop)

Het volgende scherm opent. Dubbelklik op het e-mailadres dat u wilt aanpassen. Als er bij Type “Microsoft Exchange” staat hoeft u niets aan te passen. Staat er IMAP/SMTP of POP/SMTP dan moet u de nieuwe serveradressen invullen.

Als u gedubbelklikt heeft op het e-mailadres wat u wilt aanpassen krijgt u een nieuw dialoogscherm. Hier ziet u bij “Server voor inkomende e-mail” en “Server voor uitgaande e-mail (SMTP)” twee adressen staan. Deze adressen wijzigt u beide naar:  “server1.jtb.media” (zonder aanhalingstekens).

Vervolgens klikt u op “Meer instellingen”en gaat u naar het tabblad “Server voor uitgaande mail”

Controleer of “Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist. Net zoals op het bovenstaande plaatje. Vervolgens gaat u naar het laatste tabblad “Geavanceerd” en neem de instellingen exact hetzelfde over zoals hieronder.

Filmpje

Voor de mensen die een filmpje handiger vinden:

Mailserverinstellingen jtb-media

Kort samengevat zijn de instellingen van jtb-media alsvolgt:

IMAP Server:                    server1.jtb.media
Poort IMAP:                     993 (SSL/TLS)

Uitgaande email:            server1.jtb.media

Uitgaande poort:            587 (starttls)
zorg ervoor dat uitgaande mailverificatie ingeschakeld is

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *